Tuesday, August 4, 2009

Kasut tinggi

Bukan niat nak mengutuk orang yang memakai kasut bertumit tinggi. Tidak sekali-kali.Tapi idea ini tercetus apabila satu hari saya membawa anak ke hospital.Seorang kerani di situ(saya agak dia bukan muslim berdasarkan cara dia berpakaian) yang bertumit tinggi dan nampak/atau rasa dirinya agak bergaya mundar-mandir dengan gayanya yang bertumit tinggi itu dan beberapa kali kami bertembung pandangan tapi dia langsung tak senyum pada saya(salah saya juga sebab sayapun tak senyum pada dia) kelihatan pada pandangan saya....?.Justeru, saya pun terfikir.Apa yang nak dihairankan sangat dengan kasut tumit tinggi itu,semua orang mungkin mampu membelinya cuma tak mahu membelinya atas sebab-sebab tersendiri, walaupun nampak bergaya dan hebat,kasut itu tak dapat diguna untuk meniti titian sirat Allah.Kalau dapat digunapun, tentu tergelincir kalau orang itu memakainya,apatah lagi memang confirm langsung ia tak dapat diguna...Wallahua'lam.

No comments: