Monday, April 5, 2010

Adam

Cuba perhatikan gambar bumi dan planet2 ini.Betapa luasnya alam ciptaan Allah...di bawah Arasy tempat Allah bersemayam,ada lautan/air. Bayangkan kehebatan alam ciptaan Allah. Kita ini hanya tinggal dalam satu daripada planet2 ciptaan Allah. Kalau diperhatikan dan dibanding dengan planet2 lain, bumi tidaklah yang paling besar,tapi kita dah rasa alam tempat kediaman kita ini begitu luas dan hebat.Lantas bagaimana pula luasnya alam di Padang Masyar yang menghimpunkan seluruh penghuni bumi sejak zaman nabi Adam sampai berlakunya Kiamat?,iaitu hari yang menghimpunkan sekalian makhluk Allah.


Di manakah tempat yang paling bising? NERAKA..Tempat orang memekik dan menjerit kesakitan yang tak terperi, tiada siapa yang boleh menolong. Berhala?dia sendiripun menjadi bahan bakaran neraka.

Sungguh menghairankan.Semua orang percaya nenek moyang mereka ialan nabi Adam. Bukankah nabi adam itu beragama Islam dan menyembah Allah yang Satu? Mengapa pula mereka tak ikut agama nenek moyang yang benar itu? Mengapa pula diikut agama nenek moyang terkemudian yang telah sesat dan derhaka?

No comments: